Fotowedstrijd ‘t Greunste Plaetje

Het bestuur stelt elk jaar een prijs beschikbaar onder de leden van IVN Baarlo-Maasbree voor de mooiste foto van het jaar. Er is een verrassing voor de winnaar. Ook mag de winnaar de wisseltrofee een jaar lang een prominente plek in huis geven. De foto moet gemaakt zijn tijdens één van onze excursies of tijdens een andere activiteit georganiseerd door IVN Baarlo-Maasbree. De winnaar wordt ieder jaar tijdens de Algemene Ledenvergadering bekend gemaakt na beoordeling door een onafhankelijke jury.

Wil je kans maken op een mooie prijs en eeuwige roem binnen IVN Baarlo-Maasbree? Stuur je foto naar IVN-baarlo-maasbree@hotmail.com onder vermelding van Fotowedstrijd en de betreffende activiteit. Je kunt maximaal 10 foto’s opsturen per jaar.

Iedere inzender geeft IVN Baarlo-Maasbree het recht om ingezonden foto’s op haar eigen website en in haar eigen publicaties en persberichten te gebruiken. IVN Baarlo-Maasbree zal de foto’s niet aan andere instellingen dan het IVN ter beschikking stellen.

Winnaars afgelopen jaren

De fotowedstrijd is in 2019 gewonnen door Anne-Mieke van Deynen. Haar inzending, een foto van een bloemenweide genomen tijdens de excursie naar de NABU Naturschutzhof bij de Wittsee, werd door de deskundige jury Margo en Fred als mooiste foto van 2019 uitgekozen.

Hoewel de fotowedstrijd in de hierop volgende jaren niet heeft kunnen plaatsvinden (vanwege corona en het ontbreken van inzendingen), heeft het bestuur in 2022 en 2023 besloten de vaste fotografen Suzanne en Laurie een hart onder de riem te steken. Zij maken de foto’s voor het ledenblad Ós Greun Blaedje en de social media van IVN Baarlo-Maasbree. Daarom mogen zij de trofee de komende tijd een mooi plekje geven.