Fietstocht langs de draslanden van het Westerkwartier

Zondag 21 april organiseert IVN Westerkwartier en omstreken een fietstocht langs de draslanden van het Westerkwartier.
Deze fietstocht fietst u zelf in eigen tempo en zonder gids, maar bij de start krijgt u een routekaart met extra informatie over de Onlanden en de Drie Polders mee.
Tussen 13.00 uur en 13.30 uur kunt u starten bij het informatiecentrum van Nienoord.
Hier zullen op dat moment een paar gidsen aanwezig zijn om u op weg te helpen.

Voor IVN-leden, kinderen en jongeren tot 18 jaar zijn er geen kosten verbonden aan het verkrijgen van de route,
overige belangstellenden wordt € 2,50 gevraagd als tegemoetkoming in de kosten.

De fietsroute is 27 km. lang en maakt gebruik van de bekende fietsknooppunten, deze zijn aangegeven in de folder.
De route brengt u in eerste instantie door de Onlanden, inmiddels al wel redelijk bekend in de regio.
Het is mooi om te zien hoe dit gebied zich inmiddels ontwikkeld heeft tot een mooi plas- en  dras gebied.

Vervolgens komt u langs de het nieuwe gemaal in het Lettelberterdiep voor de ontsluiting van de Drie Polders.
Dit is het nieuwe plas- en dras gebied ten noorden van de A7.
Tot slot fiets u door de hoofdlaan van Nienoord terug naar het beginpunt of gewoon terug naar huis.
Afmelden aan het eind van de route is niet nodig.

Waar
Leek: P Nienoord
Nienoord 20
9351 AC Leek