route meeris kop 3op1

4.0 KM
Waalre
(2)

Totdat het horecapunt aan de Meeris geopend is, start de wandeling bij het scoutinggebouw aan de Heistraat. Bij het hek staat een wegwijzer. Uit de folderbak kun je een wandelfolder meenemen.
Vanwege dit tijdelijke startpunt komt de route als eerste langs punt 6 en wordt na punt 13, punt 1 overgeslagen. Als je onderweg de routepaaltjes volgt of de folder gebruikt, kan het niet mis gaan. Deze route loop je bij voorkeur tegen de klok in (op deze manier is de tocht in de folder beschreven).

De Meeriswandeling gaat door een gebied met afwisselende landschappen van oude en nieuwe natuur. Dit voormalige landbouwgebied is voor een groot gedeelte teruggegeven aan de natuur. Ook wordt hier het nog aanwezige heidegebied beheerd en worden er nieuwe stukken heide ontwikkeld. Verder doorkruist de wandeling het gebied van de Schotse Hooglanders. Voor degene die liever niet deze runderen persoonlijk wil ontmoeten of geen z.g. “Engelse overstap” kan gebruiken, is er een stukje alternatieve route.

Deze route is gemaakt door IVN Valkenswaard-Waalre.
Heb je op- of aanmerkingen, of wil je een gebrek melden: mail s.v.p. naar webmaster.valkenswaard.waalre@ivn.nl.

Update februari 2024: omdat het al maanden meer regent dan gebruikelijk, kunnen sommige paden op deze route erg modderig zijn. Houd hiermee rekening s.v.p.!

Werkt de IVN Natuurapp niet naar behoren, dan kun je ook zonder app op stap:
Download de wandelfolder
Download de track
In de app heb je deze downloads niet nodig!

Parkeren bij scoutinggebouw De Meerberg, Heistraat 64, 5581VW Waalre
Download de app voor deze route

Download onze app