Gierzwaluwlezing

Ronald Boerkamp geeft woensdag 14 juni a.s. een lezing over gierzwaluwen en nog veel meer!

Ronald Boerkamp vertelt over de gierzwaluw en wat hij de afgelopen tien jaar voor elkaar heeft gekregen als Stadsvogeladviseur. In samenwerking met de woningbouwvereniging kwam er een soort managementplan van de grond. Waar moeten woningbouwverenigingen zich aan houden als ze een wijk renoveren. Vogels als de gierzwaluw en de huismus varen er wel bij. Ronald kijkt ook vooruit, hoe staat het bv met de drie v’s: voedsel, veiligheid en voorplanting bij de vogels? Als geanimeerd verteller wordt het een boeiende en levendige avond. Het 2e gedeelte van de avond, mocht het weer het toelaten, gaan wij langs bij een van de kolonies in de buurt. Hier kunnen wij in het echt genieten van deze bijzondere vogels.

De avond begint om 19.30 uur in Het Langhuus, Langstraat 29 in Wijhe.

De zaal is open om 19.15 uur.

Voor niet leden is de entree 5,00 inclusief consumptie.

Aanmelden via activiteiten@olst-wijhe.nl

Langhuus, Langstraat 29, Wijhe