Onze werkgroepen

IVN Westerkwartier e.o. kent een aantal werkgroepen.

We noemen de werkgroepen hieronder, waarbij voor een aantal een eigen pagina is aangemaakt met (veel) meer informatie.

De plantenwerkgroep

Informatie over deze werkgroep vindt u op de pagina plantenwerkgroep.

Groot Kaasjeskruid

De Vogelwerkgroep

De vogelwerkgroep, opgericht in 2015 en inmiddels met een flink aantal leden een zeer actieve groep.
Ook deze werkgroep kent een eigen pagina:  vogelwerkgroep.

Pimpelmees

De Fotoclub van IVN Westerkwartier e.o.

IVN Westerkwartier e.o. kent een actieve fotoclub.

De enthousiaste leden van deze club kunnen nog wel wat aanvulling gebruiken.
Er is net een nieuw jaarprogramma opgesteld met studie, praktijk en vooral veel genieten, vergelijken en van elkaar leren.
Voor meer informatie; zie de pagina fotoclub.

Fotoclub

De vlinderwerkgroep

De vlinderwerkgroep houdt zich bezig met het wel en wee van onze vlinders.
Er worden (potentieel) vlinderrijke terreintjes bezocht, er wordt geïnventariseerd, er wordt waar mogelijk geadviseerd én er wordt vooral ook veel genoten.
Contactpersoon is Astrid Landsaat:   fred-astrid@xs4all.nl

Kleine vos

Nacht van de Nacht
Al een aantal jaren worden er rond de Nacht van de Nacht door ons activiteiten uitgevoerd. Hierbij vormt een vast team de kern.

Volle maan

In een aantal gebieden (waaronder Nienoord en het Natuurschoonbos) zijn gebiedsgroepjes actief die daar vaak seizoengebonden activiteiten organiseren.
Voor jeugd in de basisschoolleeftijd is er de Scharrelkidsklub.
Zij organiseren buitenschoolse activiteitein voor de jeugd.

Naast bovenstaande werkgroepen, gebiedsgroepen en themagewijs samenkomende teams is er nog een Activiteitencommissie en een Gidsenwerkgroep. Zij bedenken en organiseren alle overige activiteiten, al dan niet in samenwerking met het bestuur.
Deze commissies stellen het activiteitenplan van de afdeling op en zijn altijd op zoek naar nieuwe ideeën en/of hulp bij het coördineren en uitzetten van activiteiten.
Heb je wensen, ideeën of wil je helpen, neem dan voor zover er geen coördinatoren worden genoemd bij de diverse werkgroepen, contact op met het afdelingsbestuur.