De afdeling IVN Hoogeveen kreeg een groen lintje uitgereikt Overig

De afdeling IVN Hoogeveen kreeg een groen lintje uitgereikt

Hoogeveen 24 april 2022

Tot grote verbazing kreeg de afdeling het bericht van GroenLinks dat de afdeling genomineerd was voor een groen lintje en dat deze uitgereikt zou worden op woensdagavond 20 april in het wijkgebouw de Weideblik te Hoogeveen.

GroenLinks reikt het groene lintje uit aan diegene die zich bijzonder inzet voor een duurzaam Hoogeveen. De partij doet daarvoor een oproep via de media aan alle inwoners van Hoogeveen met de vraag om iemand voor te dragen met de reden erbij te vermelden waarom diegene hier in aanmerking voor zou moeten komen. Voor het eerst werd er een vereniging voorgedragen.

Bij de voordracht werd het volgende aangegeven.

De afdeling wordt geprezen om haar inzet op duurzaamheid, natuur en milieu.
De vrijwilligers van IVN zetten vol in op het herstel tussen mens en natuur. Zij laten kinderen maar ook andere generaties kennismaken met natuur en landschap in de eigen omgeving. Alle vrijwilligers dragen hiermee bij aan een duurzame samenleving. Er wordt van harte gehoopt dat het groene lintje iedereen zal stimuleren om hiermee verder te gaan en tot voorbeeld mag dienen voor anderen.

Vol trots namen Henny Hauschild en Ina Brinkman namens alle vrijwilligers van de IVN- afdeling Hoogeveen het groene lintje, met de daarbij horende oorkonde, van de voorzitter van GroenLinks Harrie van der Meer in ontvangst.

Wat een prachtig compliment dat inwoners van Hoogeveen het werk van alle vrijwilligers van de IVN-afdeling Hoogeveen zodanig weten te waarderen dat zij de afdeling hebben voorgedragen voor het groene lintje. Een mooier compliment kun je als natuurvereniging niet krijgen. De oorkonde zal een mooi plekje krijgen in het Struunhuus. Wil je deze komen bekijken? Iedere vrijdagochtend van 10.00 tot 12:00 uur is het Struunhuus open.

IVN Hoogeveen groen lintje Bart Pijper

Tekst: Ina Brinkman