Feestelijke oplevering herinrichting Graafsche Raam

De herinrichting van de Graafsche Raam tussen de Beersemaasweg en Gemaal van Sasse is bijna klaar.

Op woensdag 24 april wordt het project feestelijk opgeleverd bij het perceel bij Gemaal van Sasse. U bent welkom van 16.00 tot 17.30 uur.

Dit perceel heeft het Waterschap samen met ons Jeugd IVN ingericht. De kinderen hebben hun ideeën aangegeven bij het Waterschap, nestkastjes gemaakt en opgehangen, de insectenhotels opgevuld. Op verzoek van de kinderen zijn er wilgentunnels, plukbloemen (voor mensen en insecten), fruitbomen (voor mensen en dieren) en speelgelegenheden gekomen.

Op de website Jeugd IVN en natuurstrook bij Gemaal van Sasse kunt u lezen hoe de kinderen het ontwerp hebben gemaakt en hebben geholpen bij de inrichting. Bijgevoegde foto’s zijn gemaakt door Inge Bonninga.

De natuur heeft echt een boost gekregen. U kunt van de jeugd IVN leden horen wat ze precies gedaan hebben en meewandelen met leden van het projectteam van het Waterschap om onderweg te zien water er is gerealiseerd.

Het is dus zeer de moeite waard om op 24 april te komen kijken en luisteren.

Het adres van Gemaal van Sasse is Mars en Wijthdijk 1, 5361 MA Grave. Komende vanaf Grave is vlak voor de Maasbrug een afslag naar het gemaal.

Waar
Gemaal van Sasse