Speuren naar paddenstoelen in het Natuurschoonbos

Speur mee naar paddenstoelen met IVN Westerkwartier e.o. op zondag 6 oktober 2024

Paddenstoelen: zo zie je er niet één, zo zijn er ineens heel veel.
Kom jij samen met je (klein)kinderen naar paddenstoelen speuren?
Ga mee op zoek naar paddenstoelen op zondag 6 oktober in het Natuurschoonbos te Nietap van 13.30 tot 15.30 uur.

Vertrekpunt: Parkeerplaats Natuurschoonbos, Nietap.

De activiteit bestaat uit twee onderdelen.
Er is een aparte op ontdekking gerichte excursie alleen voor kinderen in de basisschoolleeftijd.
Tijdens deze excursie gaan de kinderen apart op stap, waarbij op een meer speelse manier naar de paddenstoelen gekeken wordt.

En de volwassenen mogen mee met een ‘echte’ paddenstoelenexcursie

De gidsen zullen u vertellen over het mysterieuze leven van paddenstoelen, welke giftig zijn of niet en de betekenis van paddenstoelen voor de natuurlijke kringloop in het bos.
Met een spiegeltje gaan we de onderkant van paddenstoel bekijken.  Ook krijgt u een zoekkaart om later zelf het bos in te gaan.

Deelname is gratis voor IVN-leden en kinderen en jongeren tot en met 17 jaar.
Niet-leden betalen € 2,50 (contant, of m.b.v. een QR-reader op uw smartphone, te voldoen).
En aanmelden vooraf is niet nodig.

N.B.: Deze activiteit is lang voor de daadwerkelijke uitvoering al op de website geplaatst.
         Check s.v.p. kort voor de excursiedatum nog even of er iets is veranderd of aangepast.

06 oktober 2024 - 13:30
zondag 06 oktober 2024
13:30 tot 15:30
Nietap: P Natuurschoonbos