Natuurwerkdag Brugven 2022 kop 1280x700 Landschap

Natuurwerkdag rond het Brugven

Valkenswaard-Waalre 7 november 2022

Op zaterdag 5 november hebben we weer, zoals elk jaar en op heel veel plaatsen in Nederland, de Natuurwerkdag georganiseerd door/voor het jeugd IVN.
Om 9.30 uur opende wethouder Geldens de dag en deed Pieter Cox (Bosgroep Zuid) nog een woordje. Het Brugven is een ‘pareltje’ aan de rand van Valkenswaard en het heeft een strook heide aan de oever van het ven. Wat zijn wij zuinig op het kleine beetje heide dat we nog hebben.

De scoutinggroep uit Geldrop kwam ons weer helpen net zoals vorig jaar. (Ook onze scoutinggroepen uit Valkenswaard willen wij een keer graag ontvangen!) Verder enkele aanmeldingen via de site van Brabants Landschap en natuurlijk onze vrijwilligers van Natuurwerkgroep De Malpie. Met nog een aantal eigen leden kwamen we aan een groep van 45 personen.

Er werd flink gezaagd en met de snoeischaar werden de vele dennetjes geknipt. Het resultaat mag er zijn.
Met koffie, koek en om half 1 soep met broodjes was het een gezellige ochtend.

Meer foto’s

Natuurwerkdag Brugven 2022 4op3