Webcams 2024

Naar de: Webcams vogelnesten 2024

IVN Maasduinen is een lokale vereniging die deel uitmaakt van het landelijke IVN.

Het werkgebied omvat het gebied tussen de Nederlands/Duitse grens in het oosten, de loop van het Gelderns Nierskanaal in het noorden, de Maas in het westen en de spoorlijn Blerick – Duitse grens in het zuiden.

Wij  zetten ons in voor de bescherming van natuur, milieu en landschap door middel van landschapsbeheer, excursies, lezingen, overleg met overheden, studie, samenwerking met natuurbeschermende en natuurbeherende instanties en scholen, het inventariseren van plant- en diersoorten en het opslaan van gegevens.

De vereniging is opgebouwd uit werkgroepen bestaande uit een vaste kern van leden, aangevuld met nieuwkomers. Naast een groep zeer actieve leden is er ook een grote groep leden die af en toe deel wil nemen aan georganiseerde excursies onder leiding van een of meer personen die daar extra informatie bij kunnen geven.

Verder worden er met enige regelmaat lezingen georganiseerd over  landschapsbeheer, bepaalde diersoorten, paddenstoelen of gewoon een natuurfotopresentatie, waar vrijblijvend aan deelgenomen kan worden.

Als je enige interesse in de natuur hebt en in groepsverband de natuur wilt beleven dan is IVN Maasduinen echt iets voor jou.

(zie:  lid worden)

Op de Over IVN Maasduinen pagina staat een info brochure/flyer van de vereniging die je kunt downloaden.

Er zijn momenteel geen activiteiten