Buurt vergroenen

10 jaar Struunhuus en NLdoet, 15 en 16 maart

Hoogeveen 19 maart 2024

Wat een gezelligheid en drukte. En wat is er weer veel werk verzet.
We vierden 10 jaar Struunhuus in het Steenbergerpark en dat deden we met een lekker gebakje!
We konden eindelijk beginnen met het inzaaien van de bloemrijke en kruidenrijke stukjes voor het Struunhuus. Dit was al gepland in de herfst maar door alle nattigheid is het erbij gebleven. De buitenkant van het Struunhuus heeft een grote poetsbeurt gehad. Dat was dankbaar werk werd er gezegd. Het resultaat was er ook naar.
Langs de SpeelNatuurlijke route, het Struunpad tussen IVN en Kinderboerderij de Beestenbult is nu een prachtige blokken stellage geplaatst. Op de blokken zie je de ontwikkelingen in de Natuur. Van kikkerdril, naar kikkervisje, tot kikker bijvoorbeeld. En voor de lol kun je ook boter kaas en eieren spelen. We hopen dat er veel kinderen plezier aan beleven.
Gezelligheid alom. Bezoek van Meedoen – Samen aan de Slag Hoogeveen (vrijwilligers uit het AZC), SWW, wijkbeheerder,Kinderboerderij de Beestenbult, IVN Regio Noord, Landschapsbeheer Drenthe, De Smederijen van Hoogeveen, buurtbewoners die samen met IVN vrijwilligers NLDoet 2024 tot een groot succes hebben gemaakt. Samen maken wij het Steenbergerpark tot een levendig park. Voor bij, vlinder en mens.