Hulde aan de groene Eiffeltoren van Grave Bomen en struiken

Hulde aan de groene Eiffeltoren van Grave

Grave 24 mei 2022

Jongeren brengen hulde aan de groene Eiffeltoren van Grave

De jongeren van natuurvereniging IVN Grave vierden zaterdag 21 mei een bijzondere verjaardag. De grote karakteristieke mammoetboom aan de rand van het voormalige Visioterrein in Grave, is dit jaar 135 jaar oud geworden.

Deze boom heeft een monumentale status en staat op de lijst van beschermde bomen van de Bomenstichting. De mammoetboom is ruim 6 meter in omtrek en naar schatting 32 meter hoog.

Hij is net zo oud als de Eiffeltoren in Parijs. Je zou de boom dan ook met recht de groene Eiffeltoren van de stad Grave kunnen noemen. Waarschijnlijk ook het nog enige levende organisme in Grave dat de Eerste en Tweede Wereldoorlog heeft meegemaakt.

Zijn toekomstige leven is echter niet helemaal zeker vanwege bouwplannen op het Visioterrein. Met hun hulde aan de boom wilden de kinderen hun zorgen voor de boom onder de aandacht brengen van de inwoners en bestuurders van gemeente Land van Cuijk. Zij hopen dat de boom en de bomen die er vlakbij staan, voor altijd gespaard blijven voor de nabije toekomst. Klik  hier voor meer informatie over het Jeugd- en Jongeren IVN.

Mammoetboom