Geslaagde Landschapsgidsen!

Enschede 13 juni 2023
LandschapsGidsenOpleiding IVN Enschede en Haaksbergen weer een succes!
Op 3 juni werd de 2e gezamenlijke LandschapsGidsenOpleiding van de IVN afdelingen Enschede en Haaksbergen afgesloten. 14 cursisten ontvingen hun diploma.
De groep met cursisten die afkomstig zijn uit Enschede, Haaksbergen, Hengelo en Almelo startten in september met de cursus,  waarin theoretische kennis over natuur en landschap werd afgewisseld met praktijkopdrachten zoals het leren organiseren van een publiekswandeling. Op 3 juni was de afsluiting van de cursus.

Diploma uitreiking
Voordat de diploma’s werden uitgereikt gingen de cursisten als afsluiting van het cursusjaar op fietsexcursie in het gebied van de Buurserbeek. Ecoloog Hannie ter Maat van Waterschap Rijn en IJssel vertelde over het onderhoud, de ingrepen die zijn gedaan om meer water vast te houden en de biotopen voor planten en dieren die er nu zijn.  Bij Captain Jack in Buurse genoten de toekomstige gidsen en het onderwijsteam van een heerlijke lunch. Daarna kregen de gidsen hun IVN landschapsgidsen diploma uitgereikt. De cursisten werden veel succes gewenst bij hun vrijwilligerswerk.

Met nieuwe gidsen kunnen we meer kennis overdragen
Greetje Koster, coördinator van de cursus en zelf ook deelneemster aan de 1e cursus is blij met de nieuwe gidsen. “Met deze 14 nieuwe gidsen kunnen we onze organisatie verstevigen. Meer vrijwilligers die willen gidsen betekent dat we meer natuuractiviteiten kunnen organiseren. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat nog meer mensen enthousiast worden over de natuur en het landschap in hun eigen woonomgeving.”

Interesse in de natuurgidsencursus?
Mocht je naar aanleiding van dit bericht interesse hebben in het volgen van een cursus dan willen we je graag wijzen op de natuurgidsenopleiding die dit najaar van start gaat. Op 6 juli is een informatie avond om 19.30 uur in het NIVON gebouw in Enschede aan de Dotterbloemstraat 12. Meer informatie over deze cursus is te vinden op onze website. Klik daarvoor op: Informatieavond