Wandeling over Landgoed De Weele – Boekelo

Wandelt u mee door dit fraaie landschapspark met Engelse invloeden?

U bent hier van harte welkom op zondagmiddag 8 september 2024!
Dan organiseert IVN Enschede deze boeiende wandeling in het buitengebied van Boekelo. De wandeling begint om 13.30 uur.

Enschede kent meerdere landgoederen van bekende Enschedese textielfamilies. Sommige van deze zijn overgegaan naar natuurorganisaties zoals Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer. De Weele wordt nog steeds bewoond. Wij zullen daar rekening mee houden en bij de bebouwde percelen afstand houden.
Het landgoed is ongeveer 45 ha. groot. Er staan meerdere woonboerderijen waaronder Villa de Weele uit 1912. We zullen prachtige plekken bezoeken die normaal niet toegankelijk zijn voor publiek.
De gidsen zullen u vele wetenswaardigheden vertellen over de geschiedenis van het landgoed en zijn bewoners. Verder zal er veel aandacht zijn voor bijzondere, monumentale  bomen, planten, beken en vijvers. Het terrein is iets glooiend met heggen van haagbeuk en meidoorn. Ooit gehoord van een armenheg?
De route is 4 kilometer en de wandeling duurt ongeveer 2  uur.

We lopen in groepjes van ongeveer 10 personen.
Aanmelden via de website is noodzakelijk en kan via de volgende knop:
Hier aanmelden
(Nu nog niet mogelijk)
Na aanmelding krijgt u de precieze startlocatie en nadere informatie per mail toegestuurd.

Deelname is gratis, maar een kleine gift wordt op prijs gesteld. U kunt zich aanmelden tot 7 september 2024.
Voor vragen:  ivnenschedepubliekswandelingen@gmail.com

Over IVN
IVN Natuureducatie zet zich als landelijke non-profit organisatie in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Dit doen we door de natuur in de harten van mensen te brengen. We laten jong en oud actief ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is. Onze 130 professionals, 25.000 leden en 170 vrijwilligersafdelingen organiseren natuuractiviteiten, cursussen en campagnes. Daarbij focussen we op vier kernthema’s: Kind & natuur, Natuur in de buurt, Natuur & recreatie en Natuur & gezondheid. IVN is ervan overtuigd dat kennis van en betrokkenheid bij de natuur, duurzaam handelen stimuleert. IVN: beleef de natuur!

08 september 2024 - 13:30
Wanneer
zondag 08 september 2024
13:30 tot 16:00