Voorjaarswandeling Landgoed Smalenbroek

Zin in een ontspannen voorjaarswandeling?

Ga vrijdag 5 april mee met de voorjaarswandeling op Landgoed Smalenbroek. Een mooie wandeling over het afwisselende landgoed. De gidsen van IVN Enschede en Landschap Overijssel nemen je mee naar de vele mooie plekjes en vertellen onderweg meer over de natuur in het voorjaar. De wandeling start om 14.00 uur en duurt ongeveer 1,5 uur.

Landgoed Smalenbroek is een oase van rust ten zuiden van Enschede. Een landgoed van circa 85 hectare en gelegen op de flanken van de stuwwal Oldenzaal-Enschede. Het is zeker afwisselend te noemen. Zo wandel je tijdens deze voorjaarswandeling langs de boerderij met de commiezenkamer, de vijver, door de bossen en over de statige lanen. De bodem is hier rijk aan mineralen, waardoor de bosbodem rijk begroeid is met planten die in het voorjaar bloeien, zoals bosanemoon, klaverzuring, muskuskruid en diverse andere soorten. Luister naar het kabbelende water van de Bruninksbeek en Broekheurnerbeek en snuif de frisse voorjaarsgeuren op van alles wat hier bloeit. Ook wandelen we door het parkachtige landgoed ’t Stroink. Hier vind je verrassende doorkijkjes naar de weilanden en fraaie lanen. De wandeling is leuk voor het hele gezin.

We nodigen u van harte uit om aan de wandeling deel te nemen. Klik, om u hiervoor aan te melden of voor meer informatie, op de volgende link: Wandeling  Smalenbroek

05 april 2024 - 14:00
vrijdag 05 april 2024
14:00 tot 15:30