Proef de Natuur – Twekkelo

Wandelen langs Twentse weilanden en struwelen en kennis maken met wat er allemaal eetbaar is in de natuur

Onze IVN-gidsen nemen je graag mee op woensdagmiddag 10 april 2024 naar de buurtschap Twekkelo. Daar laten ze je  tijdens een wandeling kennismaken met verschillende eetbare planten en vertellen hoe je ze gebruikt. Bijvoorbeeld, de veel voorkomende weegbree, de prachtige vlierbloesem en het (soms-niet-gewenste-kruid) zevenblad.

We lopen over smalle stiewelpaden langs boerderijen, akkers en bosranden.
De wandeling is ongeveer 4 km. De paden kunnen flink modderig zijn, dus goed schoeisel is aan te bevelen. We lopen in een groep van ongeveer 15 personen.
Aanmelden is noodzakelijk en kan via de volgende link: Aanmeldformulier

De wandeling vindt, zoals gezegd, plaats op woensdag 10 april en duurt ongeveer 2 uur. De start is om 13.30 uur. De wandeling is geschikt voor volwassenen en kinderen vanaf 10 jaar. Na de (verplichte) aanmelding ontvangt u het adres en de precieze starttijd van de wandeling per mail. De wandeling is kosteloos, maar een vrije gift wordt op prijs gesteld!

Over IVN
IVN Natuureducatie zet zich als landelijke non-profit organisatie in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Dit doen we door de natuur in de harten van mensen te brengen. We laten jong en oud actief ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is. Onze 130 professionals, 25.000 leden en 170 vrijwilligersafdelingen organiseren natuuractiviteiten, cursussen en campagnes. Daarbij focussen we op vier kernthema’s: Kind & natuur, Natuur in de buurt, Natuur & recreatie en Natuur & gezondheid. IVN is ervan overtuigd dat kennis van en betrokkenheid bij de natuur, duurzaam handelen stimuleert. IVN: beleef de natuur!
10 april 2024 - 13:30
woensdag 10 april 2024
13:30 tot 15:30
Twekkelo