Lentewandeling “Noord Esmarke” – Enschede

Flierefluiten in de Noord Esmarke – Vogelzang en voorjaarsbloemen – IVN Enschede biedt lentewandeling in Noord Esmarke op 19 april 2024

Op vrijdagmiddag 19 april organiseert IVN Enschede een voorjaarswandeling in het buitengebied Noord Esmarke, ten noordoosten van Enschede.
De wandeling begint om 13.30 uur.
De wandeltocht voert door het prachtige Twentse coulisselandschap langs landgoederen, bossen en beken.

Samen met IVN gidsen kunt u ervaren hoe verrassend veel wandelmogelijkheden er zijn in dit gebied, zo dicht bij de stad Enschede. We lopen over zandwegen, landwegen en smalle paadjes tussen landerijen, veelal op door particulieren opengesteld terrein.

Het voorjaar is nu echt aangebroken, dus zal de wandeling vergezeld gaan van veel vogelzang. Als u een verrekijker meeneemt kunt u de vogels zelf ontdekken. Verder mogen we natuurlijk voorjaarsbloemen en bloesem verwachten op deze wandeling.

De route is ongeveer 5 kilometer en de wandeling duurt 2 tot 2,5 uur.

Aanmelden
We lopen in een groep van ongeveer 12 personen. Aanmelden is noodzakelijk en kan via de volgende link: Aanmeldformulier
Na aanmelding krijgt u de startlocatie per mail toegestuurd.

U bent van harte welkom. Deelname is gratis, maar een kleine gift wordt op prijs gesteld. U kunt zich aanmelden tot 18 april.

Over IVN
IVN Natuureducatie zet zich als landelijke non-profit organisatie in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Dit doen we door de natuur in de harten van mensen te brengen. We laten jong en oud actief ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is. Onze 130 professionals, 25.000 leden en 170 vrijwilligersafdelingen organiseren natuuractiviteiten, cursussen en campagnes. Daarbij focussen we op vier kernthema’s: Kind & natuur, Natuur in de buurt, Natuur & recreatie en Natuur & gezondheid. IVN is ervan overtuigd dat kennis van en betrokkenheid bij de natuur, duurzaam handelen stimuleert. IVN: beleef de natuur!
19 april 2024 - 13:30
Wanneer
vrijdag 19 april 2024
13:30 tot 16:00