Landelijk

Beleef de LenteBeleef de Lente, een website van Vogelbescherming, laat clips zien van opgenomen livestreams. Vogelbescherming Nederland is blij dat Beleef de Lente weer honderdduizenden unieke bezoekers heeft getrokken. Volgend jaar start weer een nieuw seizoen van Beleef de Lente met livestreams!

Stichting Nationale Boomfeestdagwww.boomfeestdag.nl/Op 10 april 1957 werd de eerste officiële landelijke Boomplantdag georganiseerd in Apeldoorn. Er waren toen 1600 kinderen bij aanwezig. Nu, 55 jaar later, vieren ruim 115.000 kinderen in meer dan 80% van de steden en dorpen in Nederland de Boomfeestdag.

Compendium voor de LeefomgevingHoe ontwikkelen zich het gebruik en de kwaliteit van de ruimte? Hoe staat het met de luchtkwaliteit in Nederland? Hoe gaat het met de natuur? En hoe beleven we het landschap?

DierenzoekerDe Dierenzoeker toont een verzameling veel voorkomende huis-, tuin- en keukendieren in Nederland. Via het beantwoorden van vragen over het door jou gevonden dier (bijv. over kleur, gedrag, aantal poten) wordt de selectie dieren steeds kleiner.

Egelopvang Zoetermeerwww.egelopvang.nl/zoetermeer/De Stichting Egelopvang Zoetermeer e.o. is op 17 januari 1994 opgericht.
De stichting heeft de o.a. als doelstelling hulpbehoevende egels uit Zoetermeer, Benthuizen, Bergschenhoek, Bleiswijk en Berkel-Rodenrijs op te vangen en deze zodanig te verzorgen dat ze zo snel mogelijk weer terug gezet kunnen worden in de natuur.

Stichting FLORONFLORON zet zich in voor onderzoek naar en bescherming van de Nederlandse wilde flora. FLORON coördineert en stimuleert vrijwilligers die landelijke telprojecten voor planten uitvoeren, geeft voorlichting en advies, voert ecologisch onderzoek uit ten behoeve van wetenschap, beheer en beleid en beschermt plantensoorten en hun leefgebieden.

Natuurberichtwww.natuurbericht.nl/Natuurbericht.nl houdt u op de hoogte van de actuele gebeurtenissen in de natuur. Biologen geven u dagelijks informatie over onder andere vlinders, zoogdieren, amfibieën, libellen, planten, zeedieren en vogels.

NatuurmonumentenSamen met zo'n 707 medewerkers, ruim 100.000 hectare natuur en meer dan 730.000 leden werkt Natuurmonumenten aan een open en groen Nederland. Dat doen we op een actieve manier met aansprekende communicatie. Want Natuurmonumenten wil mensen verbinden met en betrekken bij natuur in Nederland.

RAVON
De Stichting RAVON zet zich in voor de bescherming van reptielen, amfibieën en vissen. Naast directe ondersteuning van onze vrijwilligers geeft RAVON ook voorlichting, adviseert, voert onderzoek uit, beschermt soorten en hun leefgebieden, verzamelt verspreidingsgegevens en heeft drie landelijke meetnetten.

SoortenBankDeze site bevat informatie over duizenden verschillende soorten dieren, planten en paddenstoelen die in Nederland voorkomen.

StaatsbosbeheerNatuur en mens staan bij Staatsbosbeheer centraal. We zorgen voor een goed natuur- en landschapsbeheer en scheppen mogelijkheden voor alle Nederlanders om op een verantwoorde manier de natuur te benutten en ervan te genieten.

TELMEE
Welke soorten dieren en planten komen voor in Nederland, hoeveel zijn het er en waar zitten ze? Gaan ze voor-of achteruit en waardoor? Dit zijn vragen waar wij ons als landelijke Particuliere Gegevensbeherende Organisaties (PGO's) dagelijks mee bezig houden.

Waarneming.nlWaarneming.nl wil iedereen in staat stellen om natuurwaarnemingen op te slaan en te delen via internet, om zo de natuurrijkdom van Nederland en de wereld vast te leggen voor nu en voor de toekomst.