Afscheid Joep van Lieshout

Uden 28 maart 2022

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 8 maart heft IVN Uden afscheid genomen van haar voorzitter Joep van Lieshout. Twaalf jaar zat hij in het bestuur, waarvan 10 jaar als voorzitter. In die periode heeft hij IVN Uden weer op de kaart gezet, de banden met de gemeente aangehaald, een actieve rol gespeeld in de ontwikkeling van natuurgebied de Maashorst, en nog veel meer. In het afscheidswoordje van Annemieke van den Ing werd de lange lijst terzijde geschoven en vooral ingezoomd op de mens Joep. Zijn betrokkenheid, zijn enthousiasme, zijn humor, en de wijze waarop hij iedereen in zijn waarde wist te laten. Zijn laatste belangrijke bijdrage was, dat hij zelf voor een opvolger heeft gezorgd.

Het bestuur heeft Joep vervolgens uitgeroepen tot IVN’er van het jaar. Joep sputterde nog dat bestuursleden elkaar die titel nooit geven, maar daarbij werd snedig opgemerkt dat hij zojuist was afgetreden. Een groot applaus van de aanwezige leden onderstreepte dat deze titel dik verdiend is.

Namens alle leden van IVN Uden bedanken we Joep voor alles wat hij voor ons en voor Uden heeft betekend. We wensen zijn opvolger Berry Dufornee  heel veel succes en plezier.

Afscheid Joep-2Afscheid Joep-3