Word vrijwillig(st)er

Help actief mee!

Wil je mensen in jouw omgeving ook de natuur van dichtbij laten beleven?
Of wil je zelf de natuur in jou omgeving meer beleven? Word dan actief lid bij onze IVN-afdeling. Het maakt niet uit of je veel of weinig van de natuur weet. Ben je enthousiast, hou je van de natuur en sta je achter het groene werk van IVN? Dan ben jij degene die we zoeken. Als vrijwilliger wordt je lid van de afdeling en daarmee tevens lid van de vereniging IVN-Nederland

Vrijwilligers zijn het hart van de Vereniging IVN.
Bij IVN zijn ruim 22.000 vrijwilligers actief, georganiseerd in ca. 170 afdelingen door heel Nederland. Onze vrijwilligers maken mensen op lokaal niveau bewust van de waarde van natuur en het belang van duurzaamheid. Zij organiseren door het hele land verschillende activiteiten in en over de (plaatselijke) natuur. Denk aan excursies door nabijgelegen natuurgebieden, werkzaamheden rond natuurbeheer, lezingen over biodiversiteit, cursussen over planten en dieren, opleidingen tot IVN-Natuurgids, natuurlessen in het basisonderwijs en nog veel meer. Voor het activiteitenaabod van IVN Westerkwartier e.o., zie ons activiteitenoverzicht.
Daarnaast zijn IVN-vrijwilligers op lokaal niveau regelmatig betrokken bij gemeentelijk overleg over natuuronderwerpen.

Ook jongeren zijn actief bij IVN
Woesteland is de landelijke jongerenwerkgroep van IVN, bestaande uit jonge, enthousiaste vrijwilligers die activiteiten in binnen- en buitenland organiseren voor jongeren tussen de 12 en 30 jaar. Met haar activiteiten wil Woesteland jongeren op een leuke en boeiende manier betrekken bij natuur en milieu. Ook Woestelander worden? Kijk op www.woesteland.nl