Slootjesdagen 2021 Water

Slootjesdagen 2021 – Extra

Enschede 12 juni 2021

De “IVN Slootjesdag” is altijd één groot feest! Samen ontdekken wat er allemaal leeft in en om het water. Het vissen met een schepnet: wat zou er in zitten….?
De verwondering op de gezichten van kinderen wanneer ze de beestjes die gevangen zijn bekijken is zó mooi om te zien.

Vorig jaar is het feest helaas niet doorgegaan.
En dit jaar? We zagen het eigenlijk nog niet helemaal voor ons: zoveel mensen op één plek. De hoofden gezamenlijk gebogen over teilen en bakken. Het voelde niet oké.
Maar wat dan? Hoe kunnen we jong en oud toch een slootjesavontuur bieden?
Dit jaar kan een ieder die zin in een slootjesavontuur heeft, een handleiding downloaden met daarin allerlei leuke opdrachten, weetjes en zelfs een heuse wedstrijd waar leuke prijzen mee te winnen zijn!
Het slootjesavontuur kan dan plaats vinden op een zelf gekozen tijdstip en plek. Zo blijft het veilig en toch ook leuk!
De ingrediënten en mogelijke lokaties in Enschede voor dit avontuur zijn te vinden op:

Voor wie dit avontuur bedoeld is? Voor iedereen tussen de 4 en 84 jaar oud.
Als je mee wilt doen aan de fotowedstrijd  kun je je inzending sturen naar ivnenschedesecretariaat@gmail.com.
Ook als je niet in de prijzen valt krijg je een berichtje van ons!