De Toorts

Voorkant van verenigingsblad De Toorts

Voor leden en donateurs geeft IVN-ZK driemaal per jaar het afdelingsblad De Toorts uit: op papier thuisbezorgd.
De laatst verschenen Toorts is als flipboek te lezen (maart 2024: editie 121).
Alle Toortsen, van de eerste tot en met de laatste, vindt u in ons archief.

Vier duinwandelingen

Met hulp en subsidie van het Nationaal Park Zuid-Kennemerland hebben IVN-gidsen vier wandelroutes in de duinen opgesteld.
Ze zijn te verkrijgen in het Bezoekerscentrum, of hier:

1. Wandelkaart 1 – Het Vogelmeer IVNZK
  2. Wandelkaart 2 – 3X Het Kennemerstrand IVNZK
  3. Wandelkaart 3 – Naar-de-Thijssebosjes IVNZK
  4. Wandelkaart 4 – Bomenroute IVNZK

Bomenwandeling

(i.s.m. gem. Haarlem): Langs een unieke verzameling bomen tussen de graven van het begraafpark Kleverlaan te Haarlem. Op deze oude begraafplaats staan elk jaar meer dan vijfenvijftig boomsoorten, van Pruikenboom tot Centenboom, volop in bloei. Hoe bloeien en groeien deze bomen, hoe planten ze zich voort, welke ziekten bedreigen de bomen en waarom staan juist deze soorten op deze begraafplaats? Het boekje is te bestellen door een email te sturen naar: marryvdgeest@gmail.com. De kosten zijn 8,20 inclusief verzendkosten.

Wekelijks komt Tierelier uit.

Audiotour op de smartphone

Van een reguliere excursie heeft IVN-Zuid-Kennemerland nu ook een digitale variant uitgebracht: een audiotour. Er volgen er meer.

Via menu Routes kan je de tour van Zuid-Kennemerland zien. Met je smartphone kan je de IVN-app downloaden, en hierin de route downloaden