BOMEN-POËZIEWANDELING – EDAM

In samenwerking met een poëet organiseert IVN Waterland een bomen-poëziewandeling door Edam.

Bomen zijn niet weg te denken uit ons leven, al zijn we ons daar niet alle dagen van bewust. In het voorjaar wanneer de bomen nog geen blad hebben, lijken de bomen allemaal op elkaar. Toch kunnen we aan knoppen, vorm en schors de verschillen ontdekken.

De wandeling gaat door het mooie historische Edam waar we op de vesting een aantal bijzondere stinzenplanten tegenkomen. Dit zijn planten die bloeien voordat de bomen bladeren krijgen. Tijdens de wandeling staan we stil bij een aantal bomen en vertellen de IVN-gidsen alles over bomen zoals waarom een boom zijn bladeren laat vallen of wat een boom zelf doet tegen aantasting. Zo staan we ook even stil bij de boomgedichten die de poëet tijdens de wandeling op verschillende plaatsen zal voordragen.

Locatie: vanaf busstation Edam.

Voor meer informatie en aanmelden:

José van der Lee (0299-361807 of 06-52103252)

14 april 2024 - 10:30
zondag 14 april 2024 10:30