Vervolgcursus “Vogels”

Vogels kom je op veel verschillende plekken tegen zowel in de stad als op de heide, in de bossen en op het water. Je hoeft nooit ver te rijden om ze te horen of te zien. Wandel in de Warande met je opgedane kennis van de cursus en je hebt kans dat je zeker 20 soorten gaat zien. Zo zijn er alleen al 5 verschillende soorten spechten te horen en/of te zien. In de winter is het meestal wat rustiger maar ook dan zie je bijvoorbeeld koperwieken, goudhaantjes en vuurgoedhaantjes naast de diverse mezen, het winterkoninkje, de boomklever, boomkruiper en het roodborstje.

Heb je de basiscursus “Vogels” of de “vierseizoenencursus voorjaar” gevolgd en wil je meer kennis verwerven over de vogels dan is dit een geschikte cursus. Denk je zelf dat je al een basiskennis hebt van vogels dan kun je je ook opgeven.

Ook bij deze cursus starten we met een theorieles. Vervolgens gaan we een paar dagen later op excursie om de vogels die er besproken zijn in de natuurlijke omgeving te zien.

Opbouw van de cursus:

• 4 lessen theorie op woensdag 3, 10, 17 en 24 april van 19.30 tot 21.30 uur.

Les 1: Vogels van weide en heide.

Les 2: Moeras- en watervogels.

Les 3: Spechten, houthakkers van het bos.

Les 4. Roofvogels

• 4 excursies op zaterdag van 9.30 tot 11.30 op 6, 13, 20 en 27 april.

Docent: Gerard Compiet.

Kosten € 40,00 voor leden van IVN Helmond, € 50,00 voor niet-leden.

Aanmelden via de website, gebruik de button “Aanmelden” bij de cursus die je wilt volgen.

Voor vragen: cursussen@ivnhelmond.nl

Vanaf 03 april 2024 - 19:30
Trefpunt De Koekoek (Speeltuin Helmond West)
Arbergstraat 85
5707 TK Helmond
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: € 40,00 voor leden van IVN Helmond, € 50,00 voor niet-leden.
  • Maximaal aantal deelnemers: 25
  • Aanmelden verplicht: Ja