Samenvatting nulmeting Graafsche Raam

IVN brengt natuur bij Graafsche Raam in kaart

Grave 28 juni 2021

Een enthousiaste groep vrijwilligers van verschillende werkgroepen van IVN heeft samen met ecologen en Waterschap Aa en Maas op 12 juni een inventarisatie gemaakt van de plantensoorten, vlinders en libellen die nu voorkomen in het gebied van de Graafsche Raam. De oevers van deze beek worden volgend jaar opnieuw ingericht onder meer om een betere biodiversiteit te krijgen en dan is het handig om te weten wat er nu groeit en leeft.

Niet alleen werden de namen geregistreerd; planten, vlinders en libellen werden ook op foto vastgelegd. Op de lijst tref je bijzondere plantennamen aan als morgenster, hazenpootje, lantaarntje ….. en dat maakt meteen nieuwsgierig.

Vrijwilligers van Just Clean Up Grave hebben op deze ochtend het zwerfafval opgeruimd, want ook dat heeft een negatieve invloed op biodiversiteit.

Leest u verder op www.aaenmaas.nl/in-jouw-buurt/projectenkaart/graafsche-raam/ en op onze speciale pagina https://www.ivn.nl/afdeling/grave/project-graafsche-raam.