De Doorbraak in park De Braak in de lente

Lente in De Braak

2.0 KM
Amstelveen
(0)

Een wandeling in de lente over de gebogen paden van Amstelveense heemparken brengt je bij mooie doorkijkjes en wisselende sferen. Het ontwerp, de grote verzameling inheemse planten en het intensieve beheer maken dat heempark De Braak zich een rijksmonument mag noemen. Ook de internationale waardering voor het park is erg groot.

Vier natuurgidsen van IVN Amstelveen maakten een lentewandeling door twee van de heemparken, namelijk door de parken De Braak en Dr. Koos Landwehr. Als je na afloop van deze wandeling nog zin hebt, kun je ook nog gaan wandelen in het nabijgelegen Jac. P. Thijssepark.

Tijdens de route lees je verhalen over het ontstaan van het park en over in de lente opvallende inheemse planten, over stinzenplanten en over oer- en exotische planten. Niet alle planten die er nu in de lente zijn, zul je in de andere jaargetijden zien. Verder lees je over de wederzijdse afhankelijkheid van plant en dier. Er is ook een punt waar vogels te zien en te horen zijn. De foto’s bij de verhalen zijn bijna allemaal gemaakt door Ingrid de Winter.

Meer weten of doen

Lees over de heemparken op de website Amstelveense heemparken

Je helpt de natuur door zelf inheemse planten aan te schaffen voor op je balkon of in je (gevel)tuin. Vogels, vlinders en insecten zijn daar blij mee. In het park staan inheemse planten en struiken die daar geschikt voor zijn en als inspiratie kunnen dienen.

Startpunt

Je start de wandeling bij de ingang van het heempark De Braak aan de Amsterdamseweg tegenover nr. 231 naast de Banpaal.

OPENBAAR VERVOER

Met buslijn 174, uitstappen bij halte Oud Karselaan, Amstelveen.

EIGEN VERVOER

De fiets kan bij de ingang neergezet worden. De auto kun je parkeren op de parkeerplaats van tennispark Overburg.

BIJZONDERHEDEN

Honden en fietsen zijn in het park niet toegestaan.

Het is niet toegestaan je buiten de paden te begeven in verband met de kwetsbare begroeiing.

Locatie