Wethouder Breeuwsma en hoogheemraad Fierens onthullen informatieborden voor het Onderwaterpark Zegersloot Water

Alphen aan den Rijn 25 juni 2022

Op 18 juni tijdens het Waterspektakel onthult wethouder Relus Breeuwsma samen met hoogheemraad Thea Fierens informatieborden bij Onderwater natuurpark Zegersloot. Deze borden zijn daar geplaatst om bezoekers te informeren over het leven en de biodiversiteit in de plas.
Thea Fierens gaf aan dat dit natuurpark past binnen de wens van het hoogheemraadschap om te streven naar gezond en schoon water. Zij benadrukte dat we met elkaar verantwoordelijk zijn voor schoon water om daarin ook te kunnen recreëren. Zij vroeg de aanwezigen minder micro plastics te gebruiken.

onderwaterpark
Relus Breeuwsma vertelde dat dit zijn eerste officiële onthulling was in zijn nieuwe functie als wethouder in de Gemeente Alphen aan den Rijn. Hij vindt het belangrijk dat de gemeente samenwerkt met allerlei vrijwilligersorganisaties die zich inzetten voor ‘Schoon water’. Beide gasten waren onder de indruk van de organisatie van het Waterspektakel en het plezier van iedereen.
Er waren meer dan 100 kinderen met hun ouders actief op en in het water: suppen, snorkelen, varen met verschillende soorten kano’s. Of met een vlet en de motorboot van de Reddingsbrigade het water op. Ondertussen werd aan de kant de het waterleven onderzocht, konden de kinderen met superbellenblaas aan de slag en werd er met modder gespeeld. Vanuit het bezoekerscentrum De Veenweiden was er voor volwassenen een ‘Schoon waterwandeling’ langs het diesel- en elektronische gemaal en de Kromme Aar. Alle activiteiten stonden in het teken van  ‘Schoon water’.

Het waterspektakel werd georganiseerd door het IVN Alphen aan den Rijn, de Alphense kanovereniging De Kromme Aar, de Alphense Duikvereniging Atlantis, Scouting Willem Barendsz, De Alphense Reddingsbrigade, de Rotary Alphen aan den Rijn en Sunset Beachbar.