Fotowerkgroep “Natuurkiekers”

Wie zijn de Natuurkiekers?

Een groep enthousiaste IVN leden die ook actief zijn binnen andere werkgroepen van onze afdeling. Actief bij de vlinder en vogelwerkgroep om er een paar te noemen.

We bestaan sinds april 2015 en hebben een active kern. Deze active kern doet de coödinatie, maakt het jaarplan en zorgt dat onze beeldbank op en top werkt.  Onze naam vertelt precies wat we doen: we kieken in de natuur! Dit met het doel om dit op een zo mooi mogelijke manier vast te leggen. De resultaten worden in de beeldbank opgeslagen met als doel dat IVN Alphen aan den Rijn hieruit kan putten. Ze worden gebruikt voor de sociale media, onze website en voor drukwerk. Vlinders, landschappen, wolkenluchten, planten, zoogdieren, de kleinste insecten.  Alles komt voorbij wat de natuur ons biedt

natuurkiekers

Een keer per maand komen wij bij elkaar in het bezoekerscentrum om de resultaten van onze  natuurfotografie te bespreken! Dit leidt tot vergroting van kennis en inzicht in zowel de natuur alsook onze fotografie. We plannen de komende gezamenlijke activiteit.

natuurkiekers

In ons jaarplan plannen we diverse excursies museum- of expositiebezoek  waarbij de natuur altijd centraal staat. We beschikken allemaal over goede apparatuur, zoals een spiegelreflex- of spiegelloze camera, en diverse lenstypes. Maar schroom niet om eens bij ons langs te komen als je alleen een compactcamera hebt.

Ook een avond of een fotosafari meemaken? Vul het contact fornulier in op onze website “https://natuurkiekers.nl/contact-met-ons en we nemen contact met je op!

Meer informatie op www.natuurkiekers.nl en facebook

Beste vrijwilligers IVN Alphen aan den Rijn en Bezoekerscentrum De Veenweiden

Naar aanleiding van de succesvolle fotoworkshop voor kinderen van 12-18 jaar en de vraag vanuit het bestuur van IVN om een fotografie workshop voor beginnende fotografen te organiseren gaan wij, vanuit de werkgroep de Natuurkiekers, twee workshops voor IVN- en BC-vrijwilligers organiseren.

Voorwaarde om deel te nemen is het bezit van een fotocamera waarvan je de sluitertijd, het diafragma en de ISO waarde kunt instellen.

Het plan is om, indien het weer het toelaat, de fotoworkshop, na een korte introductie in het Bezoekerscentrum de Veenweiden, plaats te laten vinden in de Kaapse Bossen met als alternatief bij slecht weer de Hortus in Leiden.

Dit alles betekent dat de workshop duurt van ongeveer 8.30-13.30 uur.

Er kan ingeschreven worden voor zaterdag 14 oktober of zondag 29 oktober en er is op beide dagen ruimte voor maximaal 20 deelnemers. Inschrijven gaat op volgorde van datum en tijd en Vol is Vol. Bij minder dan 5 inschrijvingen zal de fotoworkshop komen te vervallen. Inschrijven kan via de onderstaande link: https://natuurkiekers.nl/workshop

Inschrijving sluit op 1 oktober. Je inschrijving wordt via een e-mail bevestigd. Na de inschrijfdatum zal meer informatie via e-mail worden verstrekt.

De door jou aangeleverde persoonlijke informatie zal niet worden gedeeld met derden. Dit conform de AVG wetgeving.

Deelname aan de workshop is gratis. Wel zouden er kosten kunnen zijn met betrekking tot het eventueel delen van de benzinekosten en bij slecht weer voor de entree van de Hortus.

Mocht je toch een donatie willen doen kan dat via onderstaande QR code. Deze komt ten gunste van IVN.

Namens de Natuurkiekers,

Simone Zaal, Anna-Isabel Weterings en Marco Zwijnenburg

Vrijwillige bijdrage

Scan de QR-code om € 3,00 (bedrag is aanpasbaar) te betalen voor de Fotografie Workshop van 14/10 of 29/10 . Gebruik de Camera App op je telefoon.