Vrijwillig Landschapsbeheer

De werkgroep Vrijwillig Landschapsbeheer
VLB-vrijwilligers zetten zich in om wat waardevol is, waardevol te houden. En waar ’t kan te verbeteren. Dat doen ze op gezamenlijke werkdagen. Die zijn in principe op iedere tweede zaterdag van de maand, in de maanden oktober t/m maart of april.

Ben ik daar aan gebonden?
Nee hoor, als een werkdag je niet uitkomt, kan je rustig verzuimen.

Waar wordt gewerkt?
De werkdagen vinden plaats in de omgeving van Alphen. Je ontvangt voor elke werkdag een uitnodiging met de plaats waar gewerkt gaat worden.

Hoe ziet een werkdag eruit?
Vanaf 09.00 uur ben je welkom. Om 09.30 uur, ná de koffie, gaan we aan de slag. Om 12.30 uur is er soep (ieder neemt zelf een lunchpakket mee) en om 14.30 uur, vlak voor we naar huis gaan, is er thee.
Er is een ruime tent waarin je spullen droog liggen, waarin gegeten wordt en waarin je schuilt voor een buitje.

Ervaring
Ervaring is niet vereist. Natuurlijk worden nieuwkomers begeleid. Er zijn doorgewinterde werkers aanwezig om de veiligheid toe te lichten en werk uit te leggen. Je werkt dus wel in groepsverband, maar naar eigen mogelijkheden en in eigen tempo.

En de voldoening?
Als deelnemer aan vrijwillig landschapsbeheer zet je je bewust en actief in voor de natuur van nu en straks. Je werkt met elkaar, leeft je gezond buiten uit en vergeet de dagelijkse stress!

Kom eens vrijblijvend kijken op een werkdag!

Op zoek naar een gezonde buitenactiviteit in herfst en winter? Steek dan bij IVN de handen uit de mouwen! Eens per maand wordt onder leiding en in groepsverband gesnoeid, gezaagd, gemaaid en opgeruimd door de werkgroep Vrijwillig Landschapsbeheer. Denk daarbij aan onderhoud van geriefhoutbosjes, houtkaden, knotwilgen en hooilandperceeltjes.

Info/aanmelden (aanmelden alleen eerste keer): Wim Dieho  06 866 41 802

Wie een vaste werkplek zoekt, kan natuurlijk bij het bezoekerscentrum De Veenweiden terecht, Burg. Bruins Slotsingel 15, voorbij de Pannenkoekenboerderij/Kinderboerderij.

Bel voor informatie over de werkdagen:

Wim Dieho 06 54200459 e-mail

Groen is goed, werken als Landschapsvrijwilliger is nog beter

Niet alleen voor mannen…….
Kom gerust ook een keertje vrijblijvend kijken en kennismaken! Je kunt werken:
*in eigen tempo
*met zelf te kiezen werk
*naar eigen kracht
*met begeleiding
*met koffie en soep voor de werkers en
*rusten wanneer dat voor jou goed is
Aanmelden: alleen de eerste keer bij Wim Dieho, wimdieho@ziggo.nl  06 866 41 802 (ook voor info)
Je krijgt dan een uitnodiging met de gegevens over de locatie e.d.

Groen om te doen – Landschapsbeheer

Zaterdag 3 februari     9.00 – 14.30 uur
Met een soepje tijdens de lunch
We gaan aan de slag bij de Molenwetering.
Iedereen is welkom vanaf 09.00 uur voor het opbouwen van de tent, gereedleggen van gereedschap, het gereedmaken van de zitplekken en werkoverleg.
Rond 13.00 uur kan het eigen lunchpakket genuttigd worden. Er is een soepje tussen de middag  en ook in cake en koffie wordt door ons voorzien. Uiterlijk 14.30 breken we op en gaan we huiswaarts.
Neem laarzen mee en geschikte kleding (oud en laagjes).
Parkeren kan bij de parkeerplaats van Avanti, Amerikalaan 163 te Alphen aan den Rijn.
Aanmelden: alleen de eerste keer bij Wim Dieho, wimdieho@ziggo.nl 06 866 41 802 (ook voor info)

vlb