Voor vrijwilligers

De verschillende IVN-afdelingen in de Provincie Zuid-Holland organiseren het hele jaar door leuke activiteiten en cursussen.

Activiteiten

Wandelingen door prachtige natuurgebieden, een paddenstoelenexcursie of slootjesdag. De vrijwilligers van IVN organiseren allerlei activiteiten voor jong en oud. Klik voor een overzicht van alle activiteiten in Zuid-Holland.

Cursussen

Naast leuke activiteiten bieden de afdelingen allerlei cursussen aan. Meer weten over de natuur is boeiend, verrassend en stimulerend. Benieuwd wat voor cursussen er zijn? Een overzicht van alle cursussen in Zuid-Holland vind je hier. Ben je al vrijwilliger? Bekijk dan het trainingsaanbod speciaal voor vrijwilligers.

In Zuid-Holland zijn 13 afdelingen actief

Lid worden

Lid worden van een afdeling bij jou in de buurt? Het maakt niet uit of je veel of weinig van de natuuur weet, alle steun en inzet is welkom!

Ja, ik word lid!

Voor jongeren tussen de 12 en 30 jaar is er ook WoesteLand – de jongerenafdeling van IVN. In binnen- en buitenland organiseert WoesteLand gezellige en duurzame low-budget activiteiten en vakanties.