Excursie Schelpenteldag Terschelling

Doe mee aan de excursie Schelpenteldag Terschelling!
Op zaterdag 23 maart gaan in heel Nederland mensen het strand op om schelpen te tellen. De resultaten van de telling worden gebruikt door wetenschappers om een goed beeld te krijgen van de schelpen op het strand én in de zee. Ook België en Frankrijk doen mee aan deze grote schelpenteldag. Zo krijgen we een beeld van maar liefst 400 km Noordzeekust. Meer informatie over de landelijke  Schelpenteldag vind je hier.

Natuurlijk doet de Waddenvereniging samen met de Milieujutter Terschelling ook mee aan de schelpenteldag. Je kunt mee op 23 maart met de excursie van de Waddenvereniging, deze begint en eindigt bij Paviljoen de Branding. Daar krijg je ook je eigen telformulier en schelpenzoekkaart.

13.00 – 15.00  – Zelf meedoen aan de telling

Bij strandpaviljoen de Branding kun je een telformulier en een schelpenzoekkaart bij de Milieujutter ophalen. Kies je moment (tip: rond laag water zijn er meer schelpen te vinden), kies je favoriete stukje strand, en tellen maar! Op het telformulier en de zoekkaart vind je alle info en uitleg die je nodig hebt. Help je hulp nodig bij het determineren? De Milieujutter en zijn vrijwilligers helpen je! Je hoeft je hier niet voor aan te melden.

13.00-14.00 – Excursie Schelpenteldag Waddenvereniging

Samen met de gedreven en ervaren gidsen van de Waddenvereniging, vertrek je vanaf paviljoen de Branding. Zij nemen je mee in de wereld van bijzondere strandvondsten en bijzondere schelpen.  Vervolgens ga je aan de slag met de schelpenteldag-methode en je eigen stukje strand afzoeken. De schelpenzoekkaarten helpen je om de gevonden schelpen te determineren. Uiteindelijk worden de schelpen gezamenlijk uitgeteld en worden de vondsten besproken. Deelname is gratis en de excursie is voor maximaal 20 personen. Aanmelden is wel nodig en kan onderstaand formulier.

Aanmelding Excursie Schelpenteldag Terschelling

Excursie wordt door de Waddenvereniging gegeven

Hidden

Volgende stappen: Installeer de add-on voor gebruikersregistratie

Dit formulier vereist de Gravity Forms User Registration add-On. Belangrijk: Verwijder deze tip voordat je het formulier publiceert.
Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waar
Strandpaviljoen De Branding – Terschelling