Het Leven van Wilde Bijen

Lezing door Anne Jan Loonstra

Spreker is Anne Jan Loonstra. Hij doet al meer dan twintig jaar onderzoek naar het leven van deze boeiende, nuttige, maar ook sterk bedreigde insecten. Hij is onder andere medeauteur van het standaardwerk “De Nederlandse Bijen” en heeft aan veel andere werken een bijdrage mogen leveren waaronder de “Veldgids Bijen voor Nederland en Vlaanderen”, “Basisgids Wilde Bijen” en recent verschenen “Natuur in het landschap van Westerwolde”.

“Het Leven Van Wilde Bijen” is een zeer visuele kennismaking met de wilde bijen, hun biologie, levensbehoeften en verbondenheid met het landschap. Bewustwording en verwondering staan centraal. De lezing bevat unieke foto- en filmbeelden van onder andere bijen in hun nesten die nooit eerder vertoond zijn in Nederland. Ook vertelt Anne Jan hoe men in de eigen tuin wilde bijen kan helpen door rekening te houden met hun levensbehoeften. De lezing zal uw kijk op wilde bijen voorgoed veranderen, er gaat een tweede wereld voor u open.

Waar
De Ludinge