Paddenstoelen, boeiende en prachtige schimmels

Lezing door Geert de Vries

U zult ze vast wel gezien hebben deze zomer. Na een natte regentijd en met name in het bos komen paddenstoelen in allerlei vormen en kleuren weer tevoorschijn. Een prachtig natuurverschijnsel!

Geert de Vries is een bevlogen verteller. Zijn grootste kwaliteit is ingewikkelde zaken op een heldere en boeiende manier presenteren met eigen gemaakte foto’s die van professionele kwaliteit zijn. Deze lezing is interessant voor zowel een leek als een kenner. Voor een ieder die altijd al eens iets meer had willen weten over de boeiende wereld van paddenstoelen is dit een uitgelezen kans.

Voor de pauze staat  de biologie van paddenstoelen centraal.

Wat zijn paddenstoelen, welke betekenis hebben ze, hoe oud worden ze.  Welke zijn giftig en welke kun je eten. enz.

Na de pauze staat centraal: welke betekenis hebben paddenstoelen voor het bos. Paddenstoelen kunnen niet zonder bomen, maar bomen kunnen ook niet zonder paddenstoelen.

scharlaken wasplaat
Waar