Huismussen

Lezing door René Oosterhuis

René Oosterhuis uit Leek is Natuurbeheerder bij het Groninger Landschap. Zijn passie is vogels en dan vooral zijn favoriete vogel: de huismus.
Al bijna 30 jaar telt René voor Sovon en de laatste 15 jaar is dat tellen vooral gericht op die huismus. Niet alleen telt hij, maar hij voert tegelijk ook onderzoek aan huismussen uit!
Niet voor niks is de huismus Vogel van het jaar 2024, want de stand van die ooit zo algemene soort loopt sterk achteruit.
We krijgen uitleg over die achteruitgang; hoe komt dat en waarom blijft dat maar doorgaan? En, nog belangrijker, wat kunnen we er aan doen?
Antwoorden, gebaseerd op het onderzoek van dik 15 jaar, krijgen we van René, DE huismussenexpert in ons land. Hij weet heel veel van de huismus, en maakt daar een goed verhaal van!

08 mei 2024 - 19:30
woensdag 08 mei 2024 19:30