Winter op D’n Hof Tuin en moestuin

Winter op D’n Hof

Uden 31 januari 2022

Groe(n)ten van dn Hof

Je zou zeggen dat er in januari niet veel te doen is op dn Hof, maar daar kun je je flink op verkijken.

Er wordt gesnoeid, er worden struiken geplant of verzet er wordt geruimd en opgeschoond. In een van de kassen is over de volle  lengte een werktafel gemaakt waarop leden over enige tijd hun bakken en potjes met zaaigoed en kweekplantjes kunnen neerzetten. In de andere kas is de bovenste laag teelaarde vervangen door verse compost voor de nieuwe tomatenteelt. Er zijn vele kruiwagens met blad geveegd en opgeruimd. Bovendien zijn we nieuwe plekken aan het klaarmaken voor de compost voorziening. De hele bestaande compoststraat moet worden opgeruimd om plaats te maken voor een bouwstraat naar een bouwperceel links achterin.

Genoeg te doen dus!  Het meeste gebeurt op de kluszaterdag, die ook bij koud weer en corona, goed bezocht worden. We zijn reuze trots op de leden die dat elke maand weer met plezier samen komen doen! Hopelijk kunnen we over enige tijd weer samen afsluiten met een lunch.

Daarnaast hebben we weer verschillend nieuwe leden mogen verwelkomen. En we hebben nog enkele plekjes vrij.

Of, en zo ja wanneer we de poort weer kunnen openen voor gasten, en we weer activiteiten kunnen gaan organiseren is ongewis. De veiligheid van onze leden staat voorop.