Overig

sVLU, IVN Uden en Vogelwacht Uden doen mee met Nederland Schoon

Uden 18 maart 2024

UDEN –  Stichting Vrijwillig Landschapsbeheer Uden (sVLU), IVN en Vogelwacht gaan a.s. zaterdag 23 maart 2024 (zwerf)afval opruimen op het volkstuinen complex aan de Hoge Burcht. Zij doen dit in het kader van de Landelijke Opschoondag. Iedereen, die van frisse lucht, lekker samen buiten werken en koffie/thee en worstenbroodjes houdt, is van harte welkom om 9 uur bij het volkstuinen-complex aan de Hoge Burcht te Uden.

Volgens woordvoerder Ernest de Groot ligt er vrij veel (zwerf)afval op en rond de diverse volkstuinen. We kunnen 40-50 mensen goed gebruiken. Voorzitter Willem Peters vult aan: “voor vele planten en dieren is ons groen van levensbelang. Afval is slecht voor het milieu, de natuur en het landschap. We gaan dit afval netjes opruimen en gescheiden afvoeren.”

Supporter van Schoon

Het is dit jaar de 22e editie van de Landelijke Opschoondag. sVLU, IVN en Vogelwacht zorgen samen met u voor een schone leefomgeving. Doet u ook mee? Deze werkochtend is ook geschikt voor kinderen. De sVLU is elk jaar 12x actief in het landschap met gevarieerde werkochtenden. Wij zorgen voor gereedschap, begeleiding, koffie/thee en koek. Iedereen mag mee helpen. Het is gezond, leerzaam en gezellig. Nadere info bij Willem Peters (petersw@home.nl) of Ernest de Groot (ernestdegroot@hetnet.nl).