Biodiversiteit

sVLU doet mee aan NL Doet op Bedaf

Uden 11 maart 2024

UDEN –  De stichting Vrijwillig Landschapsbeheer Uden (sVLU) doet a.s. zaterdag 16 maart 2024 mee met NL Doet.  Van 9-12 uur wordt de heide van Bedaf/achter Bedaf geschoond van jonge opslag van berkjes. Dit is nodig voor behoud van een half-open heidevlakte. Iedereen tussen 8-80 jaar, die van frisse lucht, lekker samen buiten werken en limonade, koffie of thee houdt, is van harte welkom om 9 uur nabij Bergweg 5.

Volgens woordvoerder Ernest de Groot zijn heideterreintjes, zoals bij Bedaf, fraaie half-natuurlijke landschappen, die je historisch moet beheren voor het behoud ervan. Voorzitter Willem Peters vult aan: “voor veel dieren zijn heideterreinen van levensbelang. Denk aan de boompieper en boomleeuwerik, alsmede aan graafbijen, graafwespen en andere bijen.”

NL Doet er toe

NL Doet is de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Veel organisaties leveren op 15 en 16 maart een bijdrage om zo extra vrijwilligers actief te krijgen. Doet u ook mee? Deze werkochtend is ook geschikt voor (klein)kinderen. De sVLU is elk jaar 12x actief in het landschap met gevarieerde werkochtenden. Wij zorgen voor gereedschap, begeleiding, koffie/thee en koek. Iedereen mag mee helpen. Het is gezond, leerzaam en gezellig. Nadere info op www.svlu.nl of via info@svlu.nl.