Overig

Nieuwjaarsbijeenkomst

Uden 10 januari 2024

Op zondag 7 januari vond in de Groenhoeve de traditionele gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst plaats van IVN Uden, Vogelwacht Uden e.o. en stichting Vrijwillig Landschapsbeheer.

Voordat het glas geheven kon worden werd om 09.00 uur met dertig deelnemers een koude maar boeiende wandeling gemaakt op de Bedafse Bergen. Toen alle wandelaars en latere ‘aanschuivers’ in de Groenhoeve opgewarmd waren door koffie/thee met cake, hielden de voorzitters van de drie organisaties hun nieuwjaarstoespraak. Ieder met een korte terugblik op hun eigen ‘werkveld’, maar vooral vooruit kijkend naar het nieuwe jaar met meer dan voldoende uitdagingen op het gebied van natuur, milieu en landschap.

Met een glas ‘bubbels’ werd door alle vrijwilligers enthousiast geproost op 2024. Daarna was er volop tijd om gezellig (en nuttig) bij te praten. De activiteiten- / informatiefolder met het gezamenlijke jaarprogramma 2024 van IVN Uden, VWU en sVLU werd ondertussen royaal uitgedeeld onder de ruim vijftig aanwezigen. Met het uitdrukkelijke verzoek om allemaal mee te werken aan de verdere verspreiding ervan.

Dank aan de organisatie van deze geslaagde bijeenkomst: stichting Vrijwillig Landschapsbeheer Uden!

Tekst: Gerda Vloet

Foto’s: Martien van Dooren