Natuurmarkt Helmond

Uden 12 april 2023

In stadswandelpark de Warande wordt op ZONDAG 11 JUNI 2023 van 12.00 tot 17.00 uur de jaarlijkse Natuurmarkt Helmond georganiseerd. Ongeveer 40 organisaties,  verenigingen en particulieren zullen demonstraties en voorlichting geven op het gebied van natuur, milieu en duurzaamheid, gericht op een breed publiek, van jong tot oud! De markt biedt doe-activiteiten en interacties met het publiek. Er wordt veel aandacht geschonken aan kinderactiviteiten.

De markt wordt georganiseerd door ‘Natuurplatform Helmond’.

De toegang tot de markt is GRATIS.

Divers en duurzaam

Natuur, milieu en duurzaamheid komen in al hun aspecten aan bod. Er zijn observatiekasten met bijen, je kunt zien hoe kunstraat wordt gemaakt en natuurlijk kun je honing proeven. Maar er is veel meer te zien en beleven. Zo is er de Dahliatuin, IVN, de dassenwerkgroep, stadstuin Helmond, Groei en Bloei, stichting Mwasi Akasi, Jipp plus,  een poppenmaakster, houtbewerken enz.

Activiteiten

Op de website https://www.natuurmarkthelmond.nl ziet u een opsomming van alle activiteiten van de deelnemers.

Kinderen

Een greep uit de activiteiten voor kinderen. Bijvoorbeeld waterbeestjes scheppen, het vlechten van boompjes van wilgentenen of het maken van vogelnestkastjes.

Locatie
De Natuurmarkt wordt gehouden in en rondom de ´Bijenhal´ in stadswandelpark de Warande.(GPS-adres is Kluis 1, 5707 GP Helmond). De ingang tot de markt bevindt zich aan de Aarle-Rixtelseweg.

De Natuurmarkt is goed te combineren met een bezoek aan een gratis concert in het Carat-muziekpaviljoen van 12.00 tot 14.00 uur, het slaan van een balletje op de Midgetgolfbaan of met een bezoekje aan het dierenpark. In de Warande is een gezellig restaurant gevestigd.

Al met al voldoende mogelijkheden om er een compleet dagje uit van te maken!

Wilt u een indruk krijgen van de natuurmarkt bekijk dan de foto’s van de afgelopen jaren, dat kan via boven genoemde website.