Natuurfotografie

IVN Uden heeft een Fotowerkgroep!

Uden 20 december 2023

Na een oproep en de nodige voorbereiding is op 4 december de eerste bijeenkomst geweest van de nieuwe fotowerkgroep. Daarbij waren deze keer ook leden van het bestuur aanwezig. Zoals iedere werkgroep kan ook de fotowerkgroep rekenen op steun van het bestuur. Maar, zo lichtte de voorzitter toe, de werkgroep vult zelf in wat zij willen. IVN Uden vindt het vooral belangrijk, dat mensen kennis maken met en genieten van de natuur om ons heen. Dat kan heel goed door met een ─ al dan niet professionele ─ camera erop uit te gaan en proberen de mooiste plaatjes van dieren, planten of landschappen te maken en die met elkaar en de leden van IVN te delen.

De groep heeft in deze eerste bijeenkomst ideeën uitgewisseld over mogelijke onderwerpen. Hierbij kwam ook naar voren dat men graag op verzoek van andere werkgroepen bepaalde thema’s wil fotograferen, zodat die werkgroepen deze eventueel kunnen gebruiken voor lezingen. Maar ook tentoonstellingen in De Groenhoeve of ‘wedstrijden’ zoals bij het 50-jarig bestaan kunnen worden georganiseerd.

Tevens is over deelnemen aan excursies gesproken. Om elkaar op de hoogte te stellen van een plan om een excursie te maken is er een appgroep waarin men elkaar kan oproepen om mee te gaan. Wie zin en tijd heeft kan zich dan melden. Geen verplichting, maar vooral genieten van de natuurbeleving. Dat is het doel. Er is daarvoor al een facebookpagina opgezet.

De groep is nog klein en meer leden zijn zeker welkom. Technische kennis van fotografie is niet het hoofddoel. Maar de huidige leden hebben al genoeg kennis die ze graag willen delen als men nog wat wil bijleren; kennis op (semi-)professioneel niveau en zelfs van onderwaterfotografie! Omdat er ook Maashorst Rangers in de groep zitten kan ook op plaatsen in de Maashorst worden gefotografeerd die anders verboden gebied zouden zijn.

Dus, heb je interesse, wil je meer weten of wil je je aansluiten: bel Riny van de Boom (0613670719). Hij heeft ook al ideeën om een reportage van een helaas haast uniek thema te maken: water in de Maashorst. En verder wacht hij met smart op sneeuw om daar een thema van te maken.

Berry Dufornee,

voorzitter

097_pwouters_eekhoorn 086_mvkatwijk_goede_morgen_bedaf 080_mbakker_paddenstoel_maashorst