Overig

Chris van Lieshout onderscheiden!

Uden 29 juni 2023

Beste mensen,

ook dit jaar zijn weer diverse vrijwilligerspenningen uitgereikt. Dit was het eerste jaar dat dit binnen de nieuwe Gemeente Maashorst gebeurde. En naast de al bestaande is er een nieuwe categorie toegevoegd: de vrijwilligerspenning voor die inwoner die zich op het gebied van duurzaamheid, natuur, ecologie en milieu bijzonder onderscheiden heeft.

Binnen het bestuur van IVN Uden hebben wij uiteraard gesproken over een mogelijke kandidaat en die al heel snel gevonden. Maar omdat hij ook binnen de zusterverenigingen Vogelwacht Uden eo en Stichting Vrijwillig Landschapsbeheer Uden bijzonder actief is, hebben wij hen gevraagd om een gezamenlijke nominatie te doen. Daar zijn ook nog de Stichting Natuurorganisaties De Maashorst en het Natuurcentrum De Maashorst bijgekomen, zodat we kunnen spreken over een zeer breed gedragen nominatie.

Het zal je dan ook niet verwonderen dat onze kandidaat inderdaad de vrijwilligerspenning is toegekend. En zo heeft burgemeester Donders vandaag, 28 juni 2023 de vrijwilligerspenning van de Gemeente Maashorst 2023 voor duurzaamheid, natuur, ecologie en milieu uitgereikt aan: CHRIS VAN LIESHOUT !!!

Chris is binnen IVN Uden al veel jaren actief als mede-coördinator van de Plantenwerkgroep en als Natuurgids hebben heel veel Udenaren (en daarbuiten) al genoten van zijn kennis van de natuur in en om onze gemeente. Maar, zoals gezegd, is hij ook voor de andere organisaties actief bij projecten, als Maashorst Ranger en als wisentengids.

Uiteraard zullen we Chris nog op een meer formeel moment feliciteren met deze erkenning van zijn inzet, maar voor nu volstaan we met hem namens ons allemaal van harte te bedanken voor zijn inzet in meer dan 40 jaar voor IVN Uden en hopen we dat hij daar nog veel jaren aan toe zal voegen. Chris bedankt!

IVN Uden

Namens het Bestuur