Buurt vergroenen

Boomfeestdag gemeente Maashorst

Uden 29 november 2023

Ruim 400 basisschoolkinderen deden dit jaar in gemeente Maashorst op woensdagochtend 22 november mee met de Boomfeestdag. Op maar liefst acht locaties plantten de kinderen van de groepen 7 en 8 kleine bosjes, singels en hagen. (GV: Zij werden bij het planten van bijna 5500 stuks boompjes en struiken begeleid door 28 vrijwilligers van sVLU, IVN Uden en Vogelwacht, en 15 medewerkers van gemeente en IBN.)

Aan de Nieuwveldsestraat in Zeeland gingen 90 kinderen van OBS de Wizzert aan de slag. Wethouder Jeroen van den Heuvel gaf daar ‘s morgen het startsein.

”Groen aankleden van het buitengebied is goed voor de biodiversiteit, en dus belangrijk voor ons allemaal”, was de boodschap. Het thema van de Boomfeestdag is dit jaar ‘Opgroeien met Bomen’.

Binnen de gemeente Maashorst is vanaf de start van de Nationale Boomfeestdag in 1957 elk jaar meegedaan en zijn scholen uitgenodigd mee te doen. Veel inwoners hebben in het verleden dan ook deelgenomen aan de Boomfeestdag en weten vaak nog precies de plek waar ze als kind hun boom hebben geplant.

Bericht en foto’s: Facebook gemeente Maashorst