Overig

Algemene Leden Vergadering IVN Uden

Uden 27 maart 2024

Groenhoeve, woensdagavond 13-03-2024: na welkom en opening van de vergadering door voorzitter Berry Dufornee wordt de vooraf toegestuurde agenda behandeld. Uiteraard ontvangen de leden de notulen van de vergadering later.

De voorzitter vraagt nadrukkelijk aandacht voor de onderbezetting van het bestuur. Hij roept belangstellenden op die kennis willen maken met het bestuurswerk zich te melden.

Na een algemene terugblik op 2023 volgen boeiende presentaties van de werkzaamheden in het afgelopen jaar door de coördinatoren van alle werkgroepen. Heel indrukwekkend hoe de vrijwilligers in diverse disciplines zich inzetten voor natuureducatie in de breedste zin van het woord. De actieve werkgroepen kunnen vrij zelfstandig opereren doordat er veel kennis en ervaring aanwezig is.

Na de heldere financiële verantwoording door penningmeester Sonja Verstegen volgt het meer feestelijke onderdeel van deze jaarlijkse vergadering: de huldiging van de jubilarissen Theo van de Velden en Chris van Lieshout. Zij worden vanwege respectievelijk 25 en zelfs 50 jaar lidmaatschap in de bloemen gezet. Monique de Wit (25 jaar lid) is verhinderd.

Tot slot wordt de IVN-er van het jaar bekend gemaakt. De totaal overdonderde Ines van Lieshout wordt met een dikke duim, een fraai boeket en een hartelijk applaus bedankt voor haar inzet voor het weer piekfijn verzorgde Natuurontbijt.

Tekst: Gerda Vloet

Foto’s: Adriëtte van der Wijst