Over Oisterwijk e.o.

IVN is een landelijke organisatie (http://ivn.nl) die bestaat uit ca. 161 lokale afdelingen, waarbinnen 26.000 vrijwilligers actief zijn. IVN Oisterwijk is opgericht in 1960 en is niet alleen een van de oudste afdelingen, maar met ruim 550 leden ook een van de grootste.
Vanaf september 2021 zijn wij gevestigd in het Clubgebouw: De Nieuwe Burght, Sportlaan 24, 5062 JK Oisterwijk

Vrijwilligers van IVN Oisterwijk willen mensen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met de natuur. Onze gidsen kennen niet alleen alle natuurgebieden in de omgeving van Oisterwijk en de flora en fauna die daar leeft. Ze weten het u ook op een enthousiaste manier te laten beleven.

Omdat de natuur met de seizoenen meegaat, organiseren wij het hele jaar door excursies, onder leiding van speciaal daartoe opgeleide natuurgidsen. Bovendien bieden we in de wintermaanden een interessant lezingenprogramma aan. En dat alles voor iedereen gratis toegankelijk, ook als u (nog) geen lid bent.

Ieder jaar bieden we een gevarieerd en wisselend cursusprogramma aan bestaande uit een aantal korte en langere cursussen. En ook hier kan iedereen aan deelnemen. Wel is het zo dat leden korting krijgen.

Leden kunnen zich aansluiten bij een van onze werkgroepen.
Sommige richten zich op een specifieke doelgroep, zoals kinderen.
Andere werkgroepen hebben zich helemaal toegelegd op één specifiek onderwerp.