Samen de natuur in

Samen de Natuur In

De werkgroep “Samen De Natuur In” richt zich op mensen met een op mensen met een licht of matig verstandelijke beperking die belangstelling hebben voor de natuur.
Activiteiten van deze werkgroep vinden plaats in de Natuurclub.

Restaurant

In de Natuurclub, er zijn er twee, staan natuurbeleving en gezelligheid centraal. Door het jaar heen komt de Natuurclub 10 keer op een zaterdagochtend bij elkaar.
We starten om half 11 in restaurant Groot Speijck in Oisterwijk.
Onder het genot van een kopje koffie of een glaasje fris praten we eerst gezellig bij, wisselen de deelnemers hun natuurmappen uit om te laten zien wat ze hebben getekend, uitgeknipt of gemaakt en vertellen wij iets over het thema van de ochtend.
Dat kan zijn vogels, waterdieren, bloemen, bijen, paddenstoelen, bomen, kikkers, struiken, insecten, bodemdiertjes afhankelijk van het seizoen.

Daarna gaan we de natuur in voor een wandeling van ruim 1 uur.
We gaan kijken, zoeken, ruiken, voelen en proeven.
De ene keer vangen we insecten of waterdieren, een andere keer verzamelen we bloemen of blaadjes om er een mooi “natuurschilderij” van te maken.
M.a.w. we zijn actief bezig om de natuur te verkennen en te beleven.

Taxi

Tegen half 1 zijn we weer terug en worden de deelnemers opgehaald door de deeltaxi’s.

Telefoon

In de Natuurclubs zitten 8-10 deelnemers en 4-5 of 6 begeleiders.

Is je belangstelling gewekt als deelnemer of als begeleider, dan nodigen we graag uit om een keer met ons mee te wandelen. Neem hiervoor contact op met de werkgroepcoördinator