Grijs, groen en gelukkig

Doelstelling

De werkgroep Grijs, Groen & Gelukkig heeft in 2019 een vliegende start gemaakt. In samenwerking met Stichting ‘Met je Hart’ worden sindsdien verschillende activiteiten georganiseerd voor de doelgroep van deze stichting met als thema ‘groen’.

Deelnemers aan deze activiteiten worden geselecteerd door de Stichting Met je Hart.

Activiteiten

Met het begrip groen kun je vele kanten op. Soms zijn de activiteiten vooral creatief. Zo worden er jaarlijks kerststukjes gemaakt van natuurlijke groenmaterialen. Diezelfde creativiteit wordt ook gebruikt bij het maken van vogelvoer  voor in de tuin en om vogelkastjes te timmeren.

Mooie manieren om de natuur, in dit geval de vogels, in het dagelijkse leven dichter bij huis te halen.

Degenen die meer willen weten over de natuur, kunnen hun hart ophalen bij de verschillende presentaties en quizzen.

Ook buitenshuis zijn we actief. Zo bezochten we al eens een kruidentuin en maakten we een paddenstoelenwandeling. Op pad met de duo-fiets is zelfs een jaarlijks terugkerende, zeer populaire activiteit.

Kortom, voor elk wat wils waarbij de gezelligheid voorop staat. Het samenzijn, een kopje koffie met wat lekkers en een praatje vormen samen met ‘het groen’ een ijzersterke combinatie, waar zowel de deelnemers als wij iedere keer weer volop van genieten.

Interesse om deel te nemen in deze werkgroep?