Nieuw!! Amfibieëncursus

Hoewel we al langer een amfibieënwerkgroep hebben, organiseerden we nog nooit eerder een amfibieëncursus. Jammer want het is een speciale groep die wat extra aandacht meer dan waard is. Kikkers kennen we wel, hoewel niet iedereen het verschil tussen de verschillende soorten kent. En bij salamanders is het nog lastiger. Ze zijn vaak zelfs al moeilijk te vinden.
Nederland kent 16 soorten amfibieën en het merendeel hiervan komt ook in Noord-Brabant voor.

Wil je graag meer te weten komen over deze interessante soorten, hoe en waar ze leven, hoe je ze kunt ontdekken en herkennen? Dan heb je nu de mogelijkheid.
Het is een compacte cursus die bestaat uit één lesavond en twee excursies. Hij wordt gegeven door Kees Marijnissen, deskundige op het gebied van amfibieën.

Cursusavond en excursies

De cursusavond vindt plaats op 11 april van 19.30-22.00 uur in De Nieuwe Burght, Sportlaan 24 in Oisterwijk.

Wanneer de excursies plaats vinden, is nog onzeker omdat we erg afhankelijk zijn van het weer om tijdens de excursies ook daadwerkelijk amfibieën te kunnen zien.

Daarom zijn er meerdere dagen gepland.
De eerste excursie vindt plaats op een van de volgende avonden: 16 april, 18 april, 22april of 24 april
De tweede excursie op een van de volgende dagen: 6 juli, 13 juli of 20 juli.

De locatie van de excursies wordt tijdens de cursus bekend gemaakt.

Kosten

De cursus kost voor IVN leden €20,00 niet-leden betalen €25,00. Indien je tegelijk met aanmelden lid wordt van IVN, mag je uiteraard tegen ledenprijs deelnemen.

Vul onderstaand formulier in.
Na aanmelding ontvang je bericht van de coördinator van de cursus.
Je aanmelding is pas geldig nadat het cursusgeld is betaald.

Aanmeldformulier Amfibieëncursus (1)

Naam(Vereist)
E-mailadres(Vereist)
Ben je lid van een IVN-afdeling en zo ja van welke afdeling