Kraam IVN-Nijkerk

Kraam

Vanaf 2018 is er een nieuw team van ca 6 enthousiaste vrijwilligers die probeert een IVN Kraam te bemensen. De insteek is om op plaatselijke braderieën/jaarmarkten een “groene kraam” neer te zetten.  Samenwerking met andere groene organisaties of zelfs ondernemers. Met als achterliggend belangrijkste idee natuurlijk het IVN te promoten en leden te werven.  Maar ook om de natuur laagdrempelig te houden en kinderen al vroeg voor het natuurgebeuren te interesseren.                                                                     Voordeel van samenwerking is dat je meer mensen kunt inzetten in roulatiesysteem en dat het aandeel in de kosten (kraamhuur) lager wordt.

Kraam IVN-Nijkerk Natuur Informatiekraam

Waar staan wij

De kraam is onder andere aanwezig op boerenmaandag in Nijkerk, op de zomermarkt in Putten, op de jaarmarkt in Hoevelaken en natuurlijk op alle evenementen in de buurt als het “kraamteam” kan.   Verder kunnen wij zomaar ook ergens buiten onze regio gaan staan, in overleg en in samenwerking met de andere IVN-afdelingen.  De natuur kent immers geen grenzen en IVN Nederland kan overal gepromoot worden. Zo helpen wij ook zusterafdelingen van IVN om weer nieuwe aanwas qua actieve leden te krijgen.

Materiaal kopen

Als je op zoek bent naar artikelen op het gebied van natuur en milieu, zoals veldgidsen, (wens) kaarten, vogelspeldjes en uitgaven van de Vogelbescherming, uitgaven van de Vlinderstichting, zoekkaarten van dieren en plantensoorten,  dan kan je terecht in onze kraam.

Kraam IVN-Nijkerk Natuur Informatiekraam

Vrijwilligers

Wij blijven vanzelfsprekend altijd op zoek naar meer vrijwilligers.  Als “kraamvrij-williger”  hoef je af en toe maar een dagdeeltje op een markt te staan.  Door een goed roulatiesysteem met veel vrijwilligers is het uitgangspunt dat je geen hele dag hoeft te staan.  En je kan je natuurlijke inspiratie uitstekend bij ons kwijt.  Dus meld je rustig aan of kom eens langs.

Informatie

Wilt u meer informatie, bel dan met Ruud Verhoef, 06 50743818 of stuur een email naar: promo@IVN-nijkerk.nl