Terugkijken naar een geslaagde open dag en jubileum

Nieuwkoop 29 september 2022

Het weer werkte niet mee voor de open dag, maar dat leverde wel veel hilariteit op bij het opzetten van de partytent, maar uiteindelijk lukte het.

tent opzetten

De statafel waar Ruud en Dick nieuwe leden verwelkomden, boeken verkochten en informatie gaven stond een beetje uit de loop en bracht weinig nieuwe leden binnen. De vogelwerkgroep werd goed bezocht en Joop en zijn dames Sylvia en Suzan stonden alle belangstellenden te woord.

Ook de vlinderwerkgroep had de nodige belangstelling, de lichtemmer, prikkelde natuurlijk de nieuwsgierigheid en het geheel werd omlijst door Cockey’s vlinderverhalen.

Ook wethouder van Ingersen, toonde uitgebreid haar belangstelling voor de activiteiten van de IVN. Jaap nam de gelegenheid te baat om haar het Jubileum boek te overhandigen.

Ook de imker kon rekenen op de nodige bij- geïnteresseerden, hij kon hier ook boeiend over vertellen.

De kinderen werden met veel enthousiasme met de natuur bezig gehouden in de Natuurspeeltuin.

bord onthuld

En ook onthulden zij het prachtige nieuwe bord van de Natuurspeelplaats.

Ook de IVN’s uit onze omgeving, Alphen en de Ronde Venen, vereerden ons met een bezoek.

De cheque voor het moestuin project werd in vreugde, met dank in ontvangst genomen. De moestuiners voelden zich zeer gesteund door IVN-Nieuwkoop.

Verder waren er meerdere rondleidingen in de Heemtuin en werd er gejutterd.

De borrel kon worden genuttigd in de zon, die toch nog kwam! Het was een gezellig samenzijn waar menige herinnering werd opgehaald. De bbq was professioneel en er was heel veel lekkers te eten voor de vleesliefhebber maar ook voor de veganisten was goed gezorgd. En de mensen die al dit lekkers hebben verzorgd verdienen een ieders complimenten.

Na het opruimen van de Stal de tenten en feestverlichting werd de avond afgesloten.