Stadsrandwandeling “Het Wooldrik” – Enschede

Verwonder je tijdens de groene stadsrandwandeling door natuur en landschapskenmerken die de eeuwenoude geschiedenis van het Wooldrik verraden!

Op vrijdagmiddag 31 mei 2024 organiseert IVN Enschede deze mooie en interessante wandeling. We starten om 13.30 uur. De route is 4,5 km en duurt ongeveer 2 uur.
Tijdens de wandeling langs de es, oude erven en park ontrafelen we de natuurlijke ontstaansgeschiedenis van het Wooldrik. Daarnaast staan we stil bij de wonderlijke aspecten van de houtwal en de bijzondere bomen die deze wijk rijk is.

Tip: draag stevig schoeisel.

Aanmelden
De wandeling vindt plaats, zoals gezegd, op 31 mei en duurt ongeveer 2 uur. De wandeling is geschikt voor volwassenen en kinderen vanaf 10 jaar. Deelname is mogelijk na aanmelding.
Klik daarvoor op: Hier aanmelden
Na aanmelding ontvangt u het adres van het startpunt van de wandeling per mail.
De wandeling is kosteloos, een vrije gift wordt op prijs gesteld.

Over IVN
IVN Natuureducatie zet zich als landelijke non-profit organisatie in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Dit doen we door de natuur in de harten van mensen te brengen. We laten jong en oud actief ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is. Onze 130 professionals, 25.000 leden en 170 vrijwilligersafdelingen organiseren natuuractiviteiten, cursussen en campagnes. Daarbij focussen we op vier kernthema’s: Kind & natuur, Natuur in de buurt, Natuur & recreatie en Natuur & gezondheid. IVN is ervan overtuigd dat kennis van en betrokkenheid bij de natuur, duurzaam handelen stimuleert. IVN: beleef de natuur!

31 mei 2024 - 13:30
Wanneer
vrijdag 31 mei 2024
13:30 tot 16:00